תביעה ייצוגית בכללותה הינה סוג של תביעה שמטרתה לייצג קבוצה גדולה ורחבה של אנשים שנפגעו מאותו אירוע או אותה עוולה.

זהו כלי משפטי שנועד לאפשר לאנשים בעלי מכנה משותף, להגיש תביעה משותפת כקבוצה אחידה ולא כאינדיבידואל. כך למשל, תביעה ייצוגית עשויה להיות רלוונטית במקרים ובהם קבוצה של עובדים מעידה על כך שנמנעו ממנה תשלומי פנסיה או זכויות סוציאליות אחרות. התאגדות של העובדים יחדיו, תאפשר את הגשתה של תביעה ייצוגית.

מאפייניה הבולטים של תובענה ייצוגית

אם ננסה לתמצת זאת לכדי מספר מאפיינים בולטים, הרי שתובענה ייצוגית תהפוך לאפשרות סבירה כאשר ישנו ציבור גדול של נפגעים.

נוסף על כך, הפגיעה צריכה להיות דומה במאפייניה בין הנפגעים השונים. הדוגמה שהוצגה לעיל בדמות מניעת זכויות סוציאליות מעובדים, היא בהחלט כזו המצדיקה את הגשתה של תובענה.

מאפיין נוסף וחשוב הוא פיצוי אשר יהא אחיד בין כל הנפגעים.

עתה אם נבחן את הנושא בהיבטיה של תאונת עבודה, הרי שלרוב נמליץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה קודם לכן; זאת לאור העובדה שייתכן ומרבית הפציעות שהתרחשו הן בעלות אופי שונה וחומרת פציעה שונה.

ואם הפציעה היא זהה בין כולם?

כאן נכניס אלמנט נוסף וחשוב לא פחות והוא 'אלמנט הזמן'.

בכל נושא בריאותי ובו נגרם לכם נזק בריאותי או אתם חושדים שמא נגרם לכם זה שכזה, הרי שעליכם לפעול בהקדם. ומדוע? כיוון שהתיעוד הרפואי ומצבכם הרפואי העדכני, ישתנה בעוד מספר חודשים.

התביעה אל מול הגורמים הרלוונטיים כגון ביטוח לאומי או חברת הביטוח הפרטית, יכולה להפוך למאתגרת יותר, והגורמים הרפואיים שבוועדות, יערימו קשיים עליהם יכולים הייתם לגבור בקלות רבה יותר, ולו אם התביעה הייתה מוגשת עוד כשהפציעה הייתה בראשיתה.

גם אם ישנה פציעה זהה בין כולם הנובעת מסביבת עבודה לא נוחה המובילה לפציעת גב חוזרת ונשנית, הרי שמרבית הסיכויים והפציעה הייתה מתרחשת בטווחי זמן שונים בין אדם לאדם.

ומתי מצב בריאותי אכן מאפשר להגיש תביעה ייצוגית?

נדגיש במעמד זה כי מדובר במאמר מידע כללי בלבד, ואין לראות בו כתחליף לייעוץ משפטי. לשם כך אנו ממליצים לכם להשאיר לנו פניה באתר, ונשוב אליכם בהקדם על מנת שנוכל לבחון את הנסיבות.

אם התקיימה סביבת עבודה רשלנית שהובילה לקיומה של בעיה רפואית משותפת, הרי שייתכן וניתן לבחון את הגשתה של תובענה ייצוגית.

כך לדוגמה, סביבת עבודה מעבדתית ובה העובדים נחשפו לאדי גז רעילים שפגעו בדרכי הנשימה באופן הדרגתי. בעיה רפואית זהה שכזאת, פותחת פתח אל עבר בדיקת התכנותה של תביעה ובה מתאגדים כלל העובדים שנפגעו ופועלים כגוף אחד.

עם זאת, נשוב ונזכיר כי כל אדם ואדם הוא לגופו על כל המשתמע מכך. ייתכן מאוד ואדם אחד נפגע משאיפת הגזים באופן קל, בעוד שאדם אחר נפגע באורח קשה יותר. זכרו כי תוצאותיה של התביעה, במידה ותזכו, יהיו זהות וייתכן ולא ישקפו את מצבכם האינדיבידואלי.

התייעצו עמנו

בכל שאלה והתייעצות בנושא תובענות ייצוגיות, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

אנו נשוב אליכם בהקדם האפשרי.

זקוקים לעו"ד המתמחה בדיני ספורט?

להתייעצות ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם!