דיני עבודה

מדינת ישראל חוקקה חוקים רבים בתחום דיני עבודה ובנוסף לכך היא מעניקה דגש מיוחד לנושא דיני עבודה. בנושאים כמו ההריונות, טיפולי הפוריות, חוסר היכולת לפטר אישה בהיריון אלא במקרים חריגים, היעדרות לצורך בדיקות רפואיות או אשפז והחזרה לעבודה לאחר חופשת הלידה. כל המעטפת הזו יוצרת מערכת מורכבת וסבוכה. רוב המעסיקים פועלים על פי החוק, מערך תשלומי השכר פועל על פי דיני עבודה שקבועים בחוק לאורך כל המסלול של הנשים. עם זאת תמיד יש מעסיקים שינסו לבצע מניפולציות והם לא ישלמו לאישה את כל מה שמגיע להם על פי החוק שמעניק להן הטבות וזכויות מיוחדות.

הקושי של הנשים מול המעסיקים במקרים הללו הוא רב ביותר והן משוות זאת להליכה על נעלי עקב בחודש התשיעי להיריון. לאור הקושי לסחוב את העובר הכבד הן הולכות על נעלים שטוחות, אך ההתנהלות מול הבוס מחייבת אותם להתמודד עם קשיים רבים ולכן הן מרגישות שהמאמץ הוא עצום הן פיזי והן מנטלי. הקשיים נובעים ממקרים שונים כמו אי תשלום עבור השעות שבהן העובדת יצאה לבדיקות במסגרת שעות העבודה. האישור לצאת לבדיקות הוא עבור כמה שעות בלבד ולכן כל זמן ההיעדרות שלה הוא בסך הכול כמות מדודה של שעות שהיא עד המכסה שאושרה במסגרת דיני עבודה לנשים, לכן חל איסור לקזז ממשכורתה את השעות הללו.

דיני עבודה לנשים

דיני עבודה בנושא טיפולי פוריות

הקושי של נשים מסוימות להיכנס להריון מצריך מהן שעות רבות של טיפולים בקליניקות ובבתי חולים כדי לממש את רצונן להיות אימהות. החוק מקנה לנשים הללו זכויות זהות לאלו של נשים שהן בהיריון.

נשים שעוברות טיפולים נמצאות במצב פיזי ומנטלי קשה ואם הן גם נתקלות בקשיים עם המעביד, הדבר מוסיף לחוסר החיוניות שלהן. זו הסיבה שמחוסר ברירה הן פונות לאיש מקצוע, עורך דין דיני עבודה כדי שיסייע להן בהתמודדות השוטפת עם מקום העבודה.

פיטורין במהלך ההיריון

חל איסור על המעסיק לפטר עובדת במהלך חודשי ההיריון שלה כיוון שהיא לא תוכל למצוא עבודה אחרת עקב מצבה הייחודי וכך תישאר למעשה ללא יכולת השתכרות עד הלידה. גם בנושא זה ברוב מקומות העבודה פועלים על פי דיני עבודה לנשים, אך יש מקרים שבהם המעסיקים מנצלים פירצה בחוק כדי לפטר עובדות בהיריון. הדבר אפשרי רק אם הוכח מעל לכל ספק כי הפיטורין אינם נובעים מההיריון אלא עקב סיבה אחרת כמו אי מילוי התפקיד כראוי, פגיעה במקום העבודה ועוד. במקרים הללו המעסיק פונה למשרד התעסוקה ולאחר עיון של חברי הוועדה בפרטי המקרה הספציפי הם יאשרו את מהלך הפיטורין, או לא יאשרו אותו.

שמירה על התפקיד במהלך חופשת הלידה

חופשת הלידה של כל יולדת בישראל נמשכת שלושה וחצי חודשים. במהלך תקופה זו נשמר לה מקום העבודה והתפקיד הספציפי שאותו היא ביצעה לפני הלידה.

זקוקים לעו"ד המתמחה בדיני ספורט?

להתייעצות ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם!