פיצויי פיטורין

לצבא קיימים חוקי עבודה משלו והם אינם מקבילים לדיני העבודה בשוק הפרטי או הציבורי. באופן תיאורטי אם קצין בכיר פוטר הוא אמור לקבל פיצויי פיטורין, אך הדבר אינו קביעה כיוון שכל מקרה נבדק לגופו של עניין. קציני צה"ל ובמיוחד אלו הממוקמים בעמדות מפתח עובדים ברוב המקרים קשה מאד. הדבר כרוך בלילות רבים ללא שינה ובאחריות גדולה על חיילים ועל תרחישים שונים הקשורים בצבא וגם בעורף. לכן כאשר במקרים חריגים מפטרים קצין בכיר הוא זכאי לקבל פיצויי פיטורין. אך אם העילה לפיטורין נובעת ממעשים חמורים, יש מקרים חריגים שבהם הצבא יבקש לשלול את קבלתם.

לאור העובדה שחוקי העבודה אינם קבועים בצבא ומפקדים מחליטים החלטות שרירותיות שונות על פי המקרה, קיים חשש שקצינים בכירים שנגרעו מהשירות בצבאי נגרם להם עוול ולכן הם פונים לעורכי דין אשר מתמחים בתחום זה כדי להגיש תביעות משרד הביטחון בעניין זה כדי להוציא את הצדק לאור. עורכי הדין האזרחיים אשר עוסקים בכל מה שקשור לדיני עבודה בצבא מתמחים בתחום זה, הם מכירים את מלוא האפשרויות ואת הפסיקות בדיונים דומים או זהים ובהתאם לכך הם תובעים את משרד הביטחון. המטרה היא  למצות את כל זכויותיהם של הקצינים הבכירים, אם נשללה מהם אחת הזכויות הקשורות לפיצויי הפיטורין.

בדיקה מקיפה בנושא קבלת פיצויי פיטורין

עורך דין אשר מטפל בתיק של קצין בכיר שהצבא החליט לגרוע אותו משורותיו, בוחן את המקרה באופן מקיף ביותר ועל כל רבדיו. הוא סוקר את כל התפקידים שביצע הקצין הבכיר לאורכן של כל שנות השירות שלו, מרכז את חוות הדעת שקיבל ובהתאם לכך קובע את אסטרטגיית התביעה הכספית.

לאור העובדה שמדובר בעבודה יוצאת דופן עם אחריות חריגה, ברוב המקרים הקצינים הבכירים זכאים לפיצויי פיטורין מלאים ולמלוא ההטבות. עם זאת קיימים מקרים חריגים שבהם הצבא מחליט לשלול מהקצינים הללו את אופציית קבלת הפיצויים וזאת אם הם ביצעו מעשים חמורים שהובילו לפיטוריהם כמו נושאים אקוטיים הקשורים בשמירה על בטחון המדינה או נושאים אחרים בעלי דרגת חשיבות חשובה במיוחד.

ערעור על ההחלטה של הגורמים הצבאיים

זכותו של הקצין הבכיר להגיש ערעור על ההחלטה של שלטונות הצבא בנושא פיצויי פיטורין והוא מבצע זאת על ידי תביעה אזרחית. לנושא הזה יש כמה היבטים, שלילת הפיצויים היא החלטה כואבת לאור התפקידים החשובים והפעילות החשובה שביצע אותו קצין כך שזו פגיעה כואבת מאד שמורידה לחלוטין את ההערכה שהייתה לו בעת שירותו הצבאי. מעבר לכך מדובר בסכומי כסף גבוהים מאד.

עורך הדין שהוא מומחה בתחום זה, עושה כל שניתן כדי להפוך את הקערה על פיה וכל זאת כדי שהקצין הבכיר יקבל את כל הכספים המגיעים לו.

זקוקים לעו"ד המתמחה בדיני ספורט?

להתייעצות ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם!