משרד המשפטים הכין מסמך חדש אשר אמור להחליף ברוב המקרים את קיומו של מסמך אפוטרופסות וזאת מכיוון שהוא עוסק בהיבט הרחב יותר של מילוי בקשותיהם של אנשים מבוגרים, בסיטואציות שהן קיומיות.

ייפוי כוח מתמשך 

כאשר אדם הגיע למצב שבו הוא אינו מסוגל לקבל החלטות עקב אי כשירות קוגניטיבית, הגיש בדרך כלל אחד מילדיו בקשה לבית המשפט לענייני משפחה למנות אותו כאפוטרופוס לרכושו, לגופו או לשתי המטרות הללו.

לא אחת נוצרו עימותים בין בני משפחה כיוון שלכל אחד מהם הייתה חשיבה אחרת בנושאים הקשורים להורים המבוגרים והמחלוקות הללו יצרו בעייתיות רבה, כמו לדוגמה אם לשכור את שירותיה של מטפלת או לאשפז את החולה במחלקה לתשושי נפש. 

מסמך ייפוי כוח מתמשך אמור לייתר את הסכסוכים הללו, כיוון שמכין אותו אדם צלול במחשבתו אשר בוחן בראייה רוחבית את שעלול לקרות בשנים הבאות מבחינה תפקודית וכך בעיניים מפוקחות הוא מקבל את ההחלטות על פי תפיסת העולם שלו.

מסמך זה כולל הרבה מאד סעיפים כיוון שהוא כולל אופציות של מצבים שונים והאדם נדרש להגיב באיזו דרך הוא מבקש שיפעלו ילדיו במקרה זה או אחר. 

לדוגמה, אם האדם חלה במחלה קשה בגיל תשעים וגם כך הוא כבר לא נהנה מחייו לאור המוגבלויות הרבות שלו, הוא יעביר הנחיה כי אינו מוכן לקבל טיפולים כימותרפיים שיכבידו עליו עוד יותר. הוא מעדיף לא לסבול ולהמשיך את חייו עד הגיעו לסופם. 

הכנת ייפוי כוח מתמשך על ידי עורך דין שהוסמך לכך

בסמכותם של עורכי דין אשר עברו הכשרה מקצועית ייעודית לטיפול במסמך זה, לבצע אותו ולהחתים את לקוחותיהם. משרד המשפטים אשר עמל על הכנת הטופס המורכב, כלל בו חשיבה רבה, היבטים שונים ותרחישים אפשריים. את כל המידע החשוב הזה, הם מעבירים לעורכי הדין במהלך הסדנה ובסיומה הם מקבלים תעודה המאפשרת להם לעסוק בכך. 

אנשים מבוגרים אשר נחשפו למסמך ייפוי כוח מתמשך והבינו עד כמה הוא יעיל ויעניק את הפתרון הנכון להמשך עתידם, מבקשים להכין אותו ולחתום עליו כך שיהיה לו תוקף חוקי. 

עורך דין לענייני משפחה 

עורכי הדין אשר עוסקים בכך, הם בדרך כלל עורכי דין לענייני משפחה אך לא רק. הסיבה לכך היא שהם מכירים היטב את כל המעטפת המשפחתית ולכן יכולים מאד לסייע לאדם אשר מכין את המסמך. לתת לו רעיונות, פתרונות, הסברים, יתרונות וחסרונות. כאשר הוא מקבל את כל המידע ואת כל ההשלכות השונות יהיה לו קל יותר לקבל החלטה מושכלת ונכונה, תוך התחשבות בפרמטרים רבים אשר קשורים בכל אחד מבני משפחתו.

בהתאם למסמך מפורט זה יפעלו בני משפחתו אם יקרה לו מקרה רפואי אשר יצריך טיפול מיוחד בו. 

זקוקים לעו"ד המתמחה בדיני ספורט?

להתייעצות ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם!