מה חשוב לדעת במקרה של התקף לב כתאונת עבודה?

התקף לב כתאונת עבודה כיצד מתיחס החוק לכך?.  על פי החוק בישראל, תאונת עבודה מוגדרת כאירוע תאונתי אשר התרחש בזמן העבודה, במתקני מקום העבודה ו/או בדרך לעבודה וממנה. תאונות דוגמת תאונות דרכים במסגרת העבודה או תאונות פיזיות אחרות דוגמת נפילה, שבר, כוויה או כל חבלה אחרת מוכרות כתאונת עבודה לכל דבר ועניין.

לעומתן קיימים אירועים פיזיים אשר התרחשו/ התפרצו במקום העבודה אשר לא קיים קשר בינם לבין ההתרחשויות במקום העבודה בפועל, אשר לא יוכרו כתאונת עבודה, כי אם כמחלה ולעתים אף כמחלת מקצוע בנסיבות מסוימות, אשר ההתייחסות אליה שונה מאשר להתייחסות אל תאונת עבודה. במקרה של עובד אשר לקה בהתקף לב במהלך יום העבודה ובמסגרת העבודה, קיימת דילמה בנוגע להתייחסות, ובעקבות אירועי עבר נפסקו נסיבות שונות במסגרתן יוכל להיחשב אירוע לב כאירוע טראומה תאונתי ומכאן כתאונת עבודה.

מדוע חשובה ההכרה תחת תאונת עבודה עבור המטופל?

בעוד שמחלות שונות אינן מזכות את המטופל בפיצוי ותמיכה שלא דרך ביטוח פרטי, תחת הכותרת תאונת עבודה יזכה המטופל למעטפת של תמיכה וזכויות כלכליות מהותיות, אשר במקרים רבים נדרשות לו לעובד לאחר אירוע לבבי, אשר מותיר את אותותיו, מצריך תהליך שיקום ארוך, לעתים מגבלות פיזיות, הוצאות רפואיות, ואובדן או הטלת מגבלות על יכולת ההשתכרות. בין הזכויות המרכזיות העומדות לצד עובד אשר עבר התקף לב שהוכר כתאונת עבודה, ניתן למנות את:

  • דמי הפגיעה – מענק אשר נועד לפצות את העובד בגין אובדן ימי עבודה לתקופה בת עד 3 חודשים ובשיעור של 75% מו השכר הממוצע.

 

  • מענק חד פעמי או קצבת נכות – בהתאם לאישור הביטוח הלאומי ובהתאם לאחוזי הנכות הזמנית שייקבעו לעובד.

 

  • קביעת אחוזי נכות לצמיתה – בהתאם להחלטת הוועדה הרפואית, על פי אופי ההתקף והמגבלות החלות על המבוטח ייקבעו אחוזי נכות קבועים וייקבע פיצוי בהתאם.

באילו נסיבות יוכח התקף לב אשר התרחש במקום העבודה כתאונת עבודה?

התקף לב הוא אירוע המשויך לעולם מחלות הלב, אולם הרפואה מכירה בנסיבות ואורח חיים כטריגר להתפרצותו. נסיבות שונות בניהן לחץ עבודה מאסיבי, ויכוחים ומריבות ותנאי עבודה מלחיצים ואגרסיביים יוכלו להיחשב כטריגר שהביא להתקף ומכאן לזכות בהכרה כי מדובר בתאונת עבודה.

הכרה זו עשויה להינתן גם לעובד אשר לקה בהתקף לב מחוץ למקום העבודה ובתנאי שיוכח כי הנסיבות במקום העבודה עצמו הם שהיוו את הטריגר להתקף תוך סמיכות האירועים. הגורמים החשופים לתביעת העובד במקרה של התקף לב במקום העבודה הם הביטוח הלאומי, מקום העבודה עצמו וביטוחים פרטיים במידה וקיימים. במקרה של אירוע לב או כל אירוע רפואי או תאונתי אחר במסגרת מקום העבודה, מומלץ להקדים ולפנות לעורך דין מומחה בתחום, על מנת לקבל הכוונה וייעוץ להתנהלות אל מול הגורמים הרפואיים השונים, ולהביא למיצוי זכויות מלא בהמשך.

זקוקים לעו"ד המתמחה בדיני ספורט?

להתייעצות ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם!