בין אם אתם עובדים שעתיים ובין אם חודשיים – חשוב שתדעו מהן הזכויות שמגיעות לכם לפי חוק

לפי חוקי העבודה במדינת ישראל, לכל עובד מגיעות זכויות עבודה שהמעסיק מחויב להעניק להם. זכויות העובדים מוענקות לכל עובד בכל תחום ובכל נפח משרה, ולמעסיק אין אפשרות לוותר עליהן,  או לחלופין – גם לעובד אין את האפשרות לוותר עליהן.
פגיעה או הפרה של הזכויות הנ"ל נחשבת כעברה על החוק לכל דבר, ודינה כתב אישום שעלול לגרור עונשים משמעותיים.

זכויות לדמי הבראה

דמי הבראה מוענקים לעובדים בוותק של לפחות שנה ומעלה במקום העבודה – לאחר שנת העבודה הראשונה העובד יהיה זכאי ל-5 ימי הבראה, מהשנה השנייה העובד יהיה זכאי ל-6 ימי הבראה עבור כל שנת עבודה, ומהשנה הרביעית ואילך – 7 ימי הבראה.
הזכויות הנ"ל מגיעות לעובדים חודשיים או שעתיים כאחד, בין אם מדובר בעובד מתחום המסעדנות, שמירה, מתחומי הדיגיטל (כגון מעצב אינטרנט או אדם אשר מבצע פרויקטים שעתיים, כדוגמת בניית אתר וורדפרס) וכד'.

חופשות

לכל עובד ניתנת זכאות לימי חופשה שנתיים, בתנאי שהעובד צבר לפחות 200 ימי עבודה במהלך השנה. בין שנת העבודה הראשונה ועד לרביעית העובד יהיה זכאי ל-12 ימי חופשה (למשרה של 6 ימים בשבוע), ו-10 ימי חופשה לעבודה של 5 ימים בשבוע.
במשרה של 6 ימים בשבוע – בין שנות העבודה ה-5 ועד ה-8 מספר ימי החופשה יעלה ביומיים, בין השנים 8-13 ימי החופשה יעלו ביום נוסף, ומהשנה ה-14 אילך – כמות ימי החופשה תעמוד על 24.
במקום עבודה של 5 ימים בשבוע: בין השנים 5-7 כמות ימי החופשה תעלה ביומיים, בין השנים 7-12 ביום נוסף, ומהשנה ה-13 ואילך כמות ימי החופשה תעמוד על 20 ימים.

שכר מינימום

בכל הנוגע לזכויות העובדים עבור שכר שעתי/שכר מינימום – נכון לתחילת 2021 שכר שעתי עומד על 28.49 ₪, או 5,300 ₪ לחודש.
זכאות לשכר מינימום ניתנת לאזרחים שגילם 18 ומעלה, והיקף משרתם מוגדרת כמלאה, אך אינה חורגת מ- 186 שעות לחודש.

דמי נסיעה

זכאות לדמי נסיעה ניתנת לעובדים אשר מקום העבודה שלהם מרוחק מרחק נסיעה של לפחות 3 תחנות אוטובוס פנים עירוניות ממקום מגוריהם. על המעסיק מוטלת חובת השתתפות בסך של 26.40 ₪ ליום עבודה בגין דמי הנסיעה, וכמות ההחזר החודשית של דמי הנסיעות מחושבת לפי כמות הנסיעות אשר נדרשת לעובד כדי להגיע למקום העבודה מדי יום. ברוב המקרים המעסיקים מעניקים החזרי נסיעות בגובה של מחירי כרטיס חופשי-חודשי.
העובד אינו זכאי להחזר על ימים בהם נעדר מהעבודה, וכמו כן במקומות עבודה בהם מופעל שירות היסעים העובדים גם כן לא יהיו זכאים להחזר דמי נסיעות.

 

זקוקים לעו"ד המתמחה בדיני ספורט?

להתייעצות ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם!