אחד הסיוטים הגדולים ביותר של מעסיקים בישראל ובעולם כולו, הוא לגלות שאחד העובדים ביצע עבירת גניבה כנגדם. כעצמאיים, טרודים המעסיקים באין סוף מחשבות ועניינים הנוגעים לעסק שלהם והדבר האחרון שהם רוצים לגלות, זה שהם מעסיקים אדם שאינו נאמן ויש חשש למקרה של גניבה מהמעביד. כך, הנטייה הטבעית היא לפעול ללא מחשבה ומתוך כעס, לפטר מידית את העובד השורר ולמנוע ממנו את תשלומי הפיצויים.

אין ספק שמדובר בתחושות לגיטימיות, ועם זאת חשוב לפעול באופן חוקי, שכן מניעת תשלומים שלא כחוק עלולה לגרור תביעה אזרחית כנגד המעסיק.

גניבה מהמעביד נחשבת לחמורה יותר מעבירות גניבה אחרות

• רף גניבה מינימלי – על פי סעיף 391 לחוק העונשין העוסק במקרים של גניבה על ידי עובד, הרף המינימלי שייחשב לדבר עבירה של ממש הוא אלף שקלים. אמנם לא כל מרקר או מחדד שייעלם משולחן העבודה מיד יעלה את החשד, אך חשוב להבין שהדין הפלילי (על פיו נשפט העובד הגנב) בוחן את מקרי הגניבה באופן מצטבר.
• הענישה – בהמשך לאותו סעיף, העונש על גניבה בסכום של למעלה מאלף שקלים יכול להגיע גם ל-7 שנות מאסר. על פי סעיף 17 לחוק פיצויי הפיטורים, נקבע כי בית הדין האזורי לעבודה יוכל בנסיבות מיוחדות, להורות על הפחתת הפיצויים לעובד או שלילתם לחלוטין. מטרת צעד זה היא להרתיע עובדים לביצוע עבירות נוספות.
• אל תמהרו לקפוץ למסקנות – בכדי למנוע אי נעימויות ועוד לפני שרצים לבית המשפט, יש לאסוף כמה שיותר ראיות חותכות ואמינות לכך שאכן התקיימה גניבה. מומלץ לפזר מצלמות נסתרות, ניתן לעשות שימוש בחוקרים פרטיים, לבצע רישום ומעקב של הציוד שנגנב ומהות הגניבה, ואף לבצע בדיקות פוליגרף לעובדים. בית המשפט יוכל לפעול לטובת המעסיק אך ורק במידה ובידיו כל הראיות שיאפשרו לו לבחון את המקרה לעומק, לכן יש לבצע את כל הצעדים בכדי להוכיח את המקרה.

המעביד שלי חושד בי, מה עלי לעשות?

קודם כל, בלי פאניקה! אם נדמה לך שעוקבים אחריך או חושדים בך, הצעד הראשון והמתבקש הוא למצוא עורך דין פלילי המתמחה בניהול תיקי גניבה מהמעביד, שיגן על חפותך ויסייע לך לעבור את החקירה המשטרתית בשלום ולאחר מכן במקרה הצורך גם את ההליך המשפטי.

ומה לגבי המעסיקים? גם כאן עורך דין פלילי יעשה הכל בכדי לפצות על הנזק שנגרם; הן הנזק הכלכלי והן האמון שנפגע. לא בכדי עבירת גניבה ממעביד נחשבת לחמורה יותר מכל עבירת גניבה אחרת, ועל כן הטיפול בתיקים אלו חייב להתבצע על ידי איש המקצוע הטוב ביותר שתוכלו למצוא.

זקוקים לעו"ד המתמחה בדיני ספורט?

להתייעצות ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם!