התמודדות עם נזקים שנגרמו כתוצאה מטיפול רפואי רשלני אינה קלה. הרופא שאנו סומכים עליו, אכזב אותנו ואנו סובלים מכאבים או מגבלות כתוצאה מכך. אם מטופל רואה עצמו כמי שנפגע מרשלנות רפואית, קיימת בידיו האפשרות לפנות לעורך דין שיטפל בהליך התביעה נגד הרופא או המוסד הרפואי. כמובן כי על מנת להגיש תביעה בנושא יש לבדוק לעומק את הנושא ולקבל חוות דעת מקצועית ואובייקטיבית.

קריטריונים לבחירת עורך דין לטיפול במקרה של רשלנות

  • חפשו מידע על עורך הדין. האינטרנט והרשתות החברתיות מספקות מידע רב על בעלי מקצוע שונים ובכלל זה עורכי דין. כדאי לגבש רשימת קצרה של עורכי דין העוסקים ברשלנות הרפואית ולעשות מחקר קטן על כל אחד מהם. סביר להניח שבתוצאות החיפוש תמצאו אתר אינטרנט של עורך הדין, המלצות של לקוחות, הצלחות וכישלונות משפטיים וכן פסקי דין בתביעות בהן היו מעורבים, מידת אמינותו ודרך עבודתו. לדוגמה, עורך דין ספורט יכול להיות בעל רקע בתביעות מסוג רשלנות רפואית.

 

  • ניסיון מקצועי. השוק רווי בעורכי דין שלחלקם אין מספיק ניסיון מקצועי במיוחד בתחום של טיפול בתביעות של רשלנות רפואית. ההליכים המשפטיים בתחום זה מורכבים, דורשים ידע רב וניסיון בדינים רלוונטיים לרשלנות רפואית, לדיני נזיקין, דיני ראיות ועוד. בדקו את הוותק והניסיון של עורך הדין, בדקו האם הייתה לו מעורבות משפטית בתביעות סביב מקרה דומה למקרה שלכם. 

 

  • שכר טרחה. תביעות משפטיות בתחום הרשלנות הרפואית אורכות זמן רב שבמהלכו גם אין בהירות לגבי ההחלטה הסופית וגובה הפיצויים. בתחום זה מקובל לשלם שכר טרחה הנגזר כאחוזים מסכום הפיצויים שנפסק לטובת התובע, יש בכך משום נוחות עבור הלקוח, שלא צריך לגייס מראש משאבים לתשלום לעורך הדין במהלך המשפט.

השיעור המקובל לתשלום שכ"ט הוא 20%-30% מסכום הפיצויים המתקבל על פי פסיקת בית המשפט. התמקדו בניסיון המקצועי של העורך דין וביכולותיו לגרום לכם לזכות ופחות בגובה השיעור של שכ"ט. כמו כן, לא מומלץ להתפתות לשיעורי שכר טרחה נמוכים שעלולים להיות סימן לחוסר ניסיון של עורך הדין ולמידת השקעה נמוכה בטיפול בתיק.

טיפול בתביעת רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

תקלות במהלך טיפול שיניים כתוצאה מטיפול רשלני עלולות לגרום לנזקים למטופל ולפגוע בחלל הפה והלסתות. רשלנות רפואית בטיפולי שיניים דורשת בעל מקצוע מיומן ומנוסה במקרים מסוג זה. עורך דין מומחה הוא הכתובת למטופלים החווים נזקים כאלה, רוצים להשיג פיצוי עבור הנזק וההוצאות שנגרמו להם כתוצאה מתיקון הנזק.

מטופל שחווה נזק פונה לעורך דין מתאים כדי להתחיל תהליך של אבחון מידת הנזק והגורמים לו. עורך הדין מפנה את הלקוח לרופא שיניים מומחה שיבצע את תהליך האבחון. לאחר ביצוע כל הבדיקות, הסקירות והצילומים הרופא נותן חוות דעת כתובה המתארת את הנזק ואת הגורמים האפשריים שיצרו אותו.

חוות הדעת של הרופא משמשת כבסיס להחלטה האם יש מקום לתביעה משפטית לקבלת פיצויים על נזקים כתוצאה מרשלנות רפואית של רופא השיניים.

לסיכום, לצורך טיפול ברשלנות רפואית, כדאי למצוא עורך הדין בעל המלצות טובות מלקוחותיו, אמין ובעל ניסיון במקרים דומים. בנוסף ליושרה האישית יש חשיבות רבה לבקיאותו בדינים ובחוקים הקשורים למקרה התביעה. 

זקוקים לעו"ד המתמחה בדיני ספורט?

להתייעצות ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם!