תחום הספורט בעולם התפתח בצורה מהותית. אנו רואים אצטדיונים הומי אדם, אתלטים, כדורגלנים וכדורסלנים שמרוויחים מיליוני דולרים בשנה וקבוצות המשקיעות הון בהכשרת השחקנים המתאימים ובהחתמתם. לאורך כל התקופה הזו, הספורטאים נאלצים עוד מגיל צעיר להתמודד עם סוגיות משפטיות סבוכות כמו חתימה על חוזים, התחייבות בעת מעבר מקבוצה לקבוצה ותביעות ביטוח בשל פציעות. במאמר זה נבחן כיצד עורכי הדין המתמחים בתחום הספורט יכולים ללוותכם במהלך השנים.

לא חייבים להיות נוכחים פיזית בכל פגישה

לאורך הקריירה ספורטאים רבים מגלים כי הם צריכים לחתום על חוזים מורכבים וסבוכים. חוזים אלה יכולים לאורך זמן להצטבר להכנסות כספיות של עשרות מיליוני שקלים. בעוד הגוף המנפיק את החוזה מסמיך אדם מטעמו לחתום מולכם, אתם צריכים להוכיח שאכן החוזה נחתם מול הסוכן שלכם ומולכם באופן אישי. כאשר אדם נמצא בשיא הקריירה הוא מעוניין לשמור על פרטיותו ולכן לא תמיד יהיה נוכח בכל הפגישות. במקרה כזה, ניתן לחתום במשרד של נוטריון מנוסה המבצע אימות חתימה על החוזה, וכך ניתן לאמת שהחתימה היא שלכם.

פציעה מחייבת פיצוי

ספורטאי שנפצע עשוי לאבד את יכולתו לשחק למשך עונה או שתיים או לפגוע בצורה משמעותית בקריירה לאורך שנים. לכן, בניגוד לכל מתאמן מהשורה, עבור הספורטאים הותאמו פוליסות ביטוח מיוחדות שמשלבות הן את ההיבט הפיזי של הפציעה והשיקום, והן את ההשפעה של פציעה זו על יכולתו של הספורטאי להשתכר בטווח הקצר והארוך. חלק בלתי נפרד מעבודתו של עו"ד המתמחה בתחום הספורט הוא ללוות את המבוטח בהגשת התביעות המתאימות במטרה לקבל את הפיצוי הגבוה ביותר במקרה של פציעה.

עוברים לקבוצה חדשה? שפרו את התנאים

מעבר מקבוצה לקבוצה מאפשר לגלות עולמות חדשים. במיוחד, כאשר המעבר הוא לקבוצת עילית בחו"ל. במהלך הקריירה של כל ספורטאי יכולות להיות נקודות מפנה משמעותיות שיהפכו אותו מספורטאי בליגה נמוכה לספורטאי מוכר ומוערך בעולם כולו. לכן, חשוב לדאוג כבר מרגע חתימת החוזה לוודא כי התנאים שלכם שופרו. השכר שתקבלו יהיה גבוה יותר, התנאים הסוציאליים ישתפרו והאפשרויות שלכם להמשיך ולהתפתח בעתיד לא יחסמו בשל חוזה מגביל. עורך דין מקצועי בתחום הספורט יוכל ללוות אתכם בכל התהליך הזה.

שמירה על המוניטין

התחום האחרון קשור לשמירה על המוניטין, השם שבניתם עם השנים והמותג שיצרתם. היות וספורטאים רבים הפכו למפורסמים בתחומם התקשורת צמאה לכל פרט מעניין אודותם. למשל, אדם שנתפס נוהג בשכרות או היה מעורב באירוע מביך, עשוי לגלות כי התפרסמה כתבה הכוללת פרטים לא נכונים. במקרה זה עורך הדין יכול לסייע להגיש תביעת פיצויים בשל פרסום לשון הרע[1]. מעבר למשמעות הכספית של זכייה בבית המשפט, תביעה זו תוכל למנוע פרסום כתבות שליליות בעתיד.

לסיכום, כפי שניתן לראות כל ספורטאי זקוק לעורך דין שילווה אותו בכל הסוגיות המשפטיות הנלוות למקצוע, החל מהתמחות בדיני חוזים ועד לשמירה על שמו הטוב לאורך עשרות השנים שבהן יעסוק בתחום.

[1] על פי סעיף 6 לחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה־1965

זקוקים לעו"ד המתמחה בדיני ספורט?

להתייעצות ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם!