מדוע כדאי לפנות לעורך דין כאשר עוברים תאונת עבודה?

מדי יום מתרחשות בישראל תאונות רבות שמסתיימות בפציעות מכל דרגות החומרה. חלק מהתאונות הללו מתרחשות במסגרת יום העבודה, מה שיוצר זירת התמודדות מורכבת מבחינה משפטית אל מול גופים שונים וביניהם המעסיק. מהי ההגדרה המשפטית של תאונת עבודה? וכיצד עורך דין מקצועי יכול לעזור לכם בעניין? להלן המידע.

 

ההגדרה המשפטית של תאונת עבודה

רבים סבורים כי תאונות עבודה חייבות להיות קשורות באופן ישיר לביצוע משימותיו של העובד במסגרת תפקידו. בפועל מדובר בהגדרה הרבה יותר רחבה שכוללת כל תאונה שהתרחשה בזמן היותו של העובד במתחם העבודה (ולאו דווקא בזמן ביצוע משימותיו של העובד) ואף כזאת שהתרחשה בדרכו של העובד למקום העבודה או בחזרה ממנו. יתרה מזאת, גם מחלות שמתפתחות לאחר פרק זמן ממושך וקשורות לעבודה, מוגדרות בחוק כתאונות עבודה לכל עניין ודבר. לכן קל מאוד להגדיר נפילה של מחסנאי מסולם במחסן כתאונת עבודה, אך אותו אדם, גם אם ייפול במדרגות משרדי ההנהלה או יעבור תאונת דרכים בדרך מביתו למפעל, יעבור למעשה תאונת עבודה. כנ"ל לגבי מחלת ריאה שהתפתחה אצל העובד, במידה ועבד בסידור סחורה של חומרים שיכולים לגרום למחלה זו בסבירות גבוהה. למעשה, כל עובד יכול לעבור תאונה במסגרת יום עבודתו, והדבר החשוב ביותר הוא להבין כי ניתן לקבל על כך פיצויים בשל הנזק הגופני, הנפשי ואובדן ימי העבודה. עו”ד תאונות עבודה אמון על נושא הטיפול במקרים שכאלו ויכול לפעול למען העובד במספר מישורים.

 

כיצד עורך דין שמתמחה בתחום תאונות העבודה יכול לעזור לעובד שנפגע?

במידה ועברתם תאונה במסגרת יום העבודה, אין להקל בכך ראש ולו אף אם מדובר בפגיעה הקלה ביותר. באמצעות ייעוץ וליווי משפטי תוכלו לבצע את הפעולות הבאות ולקבל את מה שמגיע לכם:

  • תביעת הביטוח הלאומי – לשם קבלת פיצויים על היעדרות ממושכת מהעבודה, כשבהמשך וכתלות בפציעה, חומרתה והשלכותיה, ניתן גם לתבוע אחוזי נכות לשם קבלת קצבה קבועה והטבות שונות.
  • תביעת המעסיק – במקרים מסוימים ניתן לתבוע את המעסיק דרך חברת הביטוח שלו על מנת לקבל פיצויים. את המעסיק תובעים כאשר הפגיעה התרחשה בעקבות רשלנות מצידו, כגון אי אספקת ציוד בטיחות, אי שמירה על נהלים מקובלים, גרם מדרגות תקול או שאינו עומד בתקן וכו'.
  • תביעת ביטוח עצמית – הדבר אפשרי במידה ואתם מחזיקים בפוליסה רלבנטית כגון ביטוח תאונות כללי, ביטוח חיים ולעיתים אף במסגרת הביטוח הפנסיוני.

 

אסטרטגיית הפעולה של עורך הדין

על מנת לממש עבורכם את כל הזכויות המגיעות לכם במסגרת התאונה שעברתם, על עורך הדין לאפיין את התאונה לפרטי פרטים, להבין מה בדיוק גרם לה, ובהתאם לזאת לקבוע האם אכן מדובר בתאונה שמוגדרת על פי החוק כסוג של תאונת עבודה. על פי המידע שלפניו הוא אף יוכל להחליט האם כדאי לתבוע גם את המעסיק מלבד את הביטוח הלאומי, ויפנה לאפיקים נוספים אם ישנם (ביטוחים פרטיים, למשל). ההשלכות של אותן פעולות הינן ארוכות טווח, שכן מדובר בסכומי פיצויים, קצבאות והטבות שיכולים לעזור לכם בתקופת השיקום הארוכה ואף לצמיתות, כתלות בסוג הפציעה ומקצועיות עורך הדין שבחרתם.

 

 

זקוקים לעו"ד המתמחה בדיני ספורט?

להתייעצות ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם!