ליווי של עורך דין מקרקעין הוא חיוני הן לקבלן והן לדיירים

כאשר נעשית פנייה של יזם לנציגות של דיירים בבניין מסוים, לצורך בדיקת היתכנות של פרויקט להתחדשות עירונית, מתחיל תהליך הדורש קבלת החלטות מכריעות בנוגע לחייהם של כל הדיירים. ישנה חשיבות רבה לייצוג של הדיירים, כבר בשלב ההתחלתי, על ידי עורך דין מקרקעין – זאת בכדי שיוכלו להסתייע בדמות מתווכת בינם לבין היזם, אשר בקיאה בכל דיני הנדל"ן ואשר אין לה כל אינטרס אישי בנוגע לאחד מן הצדדים. ניהול ההליך כולו בסיוע משפטי, עוזר למיצוי הזכויות של הדיירים ולהבהרת תנאי הפרויקט בצורה הטובה ביותר, לטובתם של המתגוררים בבניין.

על התחדשות עירונית והפרויקטים שבמסגרתה

במסגרת התחדשות עירונית מתקיימים שני סוגים של פרויקטים, תמ"א 38 ופינוי בינוי. השוני בין שני הפרויקטים הללו הוא מהותי: פרויקט 38 מטרתו לחזק בניינים קיימים, להוסיף לכל דירה חדר ממ"ד וכן מעלית לבניין. לעומתו, פינוי בינוי מיועד לשכונות חלשות, כאשר מהותו הריסת הבתים הקיימים ובניית בניינים חדשים לחלוטין במקומם. כך או כך, עירוב של עורך דין נדלן הבקיא בכל דיני המקרקעין הוא הכרחי, על מנת שהדיירים – שצריכים להכריע ולחתום על מסמכים שעתידים לשנות את חייהם מקצה לקצה – אכן יקבלו את התנאים הטובים ביותר במסגרת הפרויקט. שיקוף האינפורמציה בכל אחד ואחד משלבי התהליך חשוב גם הוא, לכן ההמלצה היא לשכור את שירותיו של פרקליט מומחה ומנוסה, כבר מהרגע הראשון.

מתי יהיה צורך בסיוע של עורך דין מקרקעין?

כאמור, מוטב למצוא עורך דין שליווה כבר בעבר מספר תהליכים של התחדשות עירונית ויודע כיצד לבצע את תפקידו המורכב: בעבור הדיירים, הוא מהווה דמות ברת סמכא שאמורה לפעול לטובתם, להסביר להם את כל שמתרחש, כאשר לפעמים מדובר בהרכב מגוון מאוד של דיירים. ברבים מהמקרים, חלקם של בעלי הדירות אינו מבין עברית היטב, או שמקצתם אנשים מבוגרים שמתקשים לקבל או אפילו להבין באמת את המתרחש סביבם – וגם כשכן, הם מתקשים להיפרד מהמוכר והידוע, לטובת חידוש הבניין, בפרט כאשר המחיר שעליהם לשלם הוא הרעה אפשרית בתנאי המחיה שלהם לתקופה מסוימת, עד שהפרויקט יושלם. 

כיצד מלווה עורך הדין את הפרויקט?

בפועל, תפקידו של הפרקליט מתחיל כבר בבדיקות הראשוניות שיש לבצע בנוגע להיבטים המשפטיים הקשורים בעסקה מול היזם, להבהיר את הסיכונים האפשריים וכמובן גם את הרווחים הצפויים ופוטנציאל המימוש שלהם אל מול מה שהיזם מבטיח ובעיקר – לייצג אותם למן ההתחלה, משמע במשא ומתן הראשוני אל מול היזם שפנה אל נציגות הדיירים. בהיבט הבירוקרטי, הוא מסייע גם ליזמים לקבל את כל המידע הדרוש להם מהדיירים, בצורה מסודרת, תוך העברת האינפורמציה והטפסים הנדרשים לחתימה כחלק מרצון לקדם ולהתניע את הפרויקט, לטובת כלל האנשים המעורבים בו. אנו מציעים תמיד להתייעץ עם שירותיו של עורך דין עם נסיון בהכנת חוזה עבודה או חוזה הקשור לתחום הנדלן והמקרקעין.

זקוקים לעו"ד המתמחה בדיני ספורט?

להתייעצות ללא התחייבות

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם!